Ruilen & retourneren

In het kader van de Wet Kopen op Afstand heb je na het doen van aankopen bij Meulenkamp Tweewielers het recht op een bedenkperiode van 14 dagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en met originele toebehoren, worden teruggestuurd zonder opgaaf van reden. Je dient zelf de portokosten voor het terugsturen te betalen. Wanneer je artikelen wilt retourneren, kun je eenvoudig een mailtje sturen naar info@meulenkamptweewielers.nl. Voor een snelle afwikkeling adviseren wij je jouw ordernummer in het onderwerp van je e-mail te zetten. Geef in dit mailtje aan wat je wenst te retourneren en of je dit wil te ruilen of te laten crediteren. Wij mailen je dan de retourprocedure. Verzending is altijd voor rekening en risico van de verzender. Tevens dien je het pakket degelijk te verpakken en voldoende te frankeren. LET OP: om hygi├źnische redenen, kunnen onderbroeken en boxers niet worden geretourneerd (Het is geen enkel probleem Sport BH's en andere onderkleding te ruilen).

Meulenkamp Tweewielers biedt kleding aan van topkwaliteit. Het kan wel eens voorkomen dat je een artikel ontvangt wat hier niet aan voldoet of dat kapot gaat na het in gebruik nemen. In dat geval kun je het beste zo snel mogelijk contact met ons opnemen. Voor een snelle afhandeling vragen wij je het bestelnummer en factuurnummer bij de hand te houden. Aan de hand van de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, bepalen wij of je recht hebt op garantie en zorgen voor een passende oplossing.

Binnen het zichttermijn:

Heb je een artikel ontvangen dat een gebrek vertoont? Meld dit dan binnen de zichttermijn. Indien mogelijk ruilen we het artikel direct om. Artikelen dienen te worden geretourneerd in de originele verpakking en voorzien van labels, via PostNL.

Buiten het zichttermijn:

Heb je bij ons een artikel gekocht en gaat dit na een bepaalde tijd stuk? Neem dan direct contact met ons op. In de meeste gevallen zullen we je vragen het artikel te retourneren, zodat wij de klacht kunnen beoordelen. We zullen dan in overleg met jou zorgen voor een passende oplossing.

De klacht is gegrond als deze NIET veroorzaakt is door:

  • beschadiging door opzet, of door nalatigheid;
  • onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
  • normale slijtage;
  • beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing en/of wasvoorschriften.